KONKURS OFERT - Nr sprawy: 8/DPZ/12/U/2012
w postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości poniżej 14.000 euro
1. Zamawiający:
Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej Spółka z o.o. w Słupsku, ul. Tuwima 4, woj. pomorskie,
tel. (059) 842 82 93, fax. (059) 842 80 48, http://www.pgm.slupsk.pl, – zarządca nieruchomości działający w imieniu i na rzecz Miasta Słupski zarządzanych wspólnot mieszkaniowychzaprasza do składania ofert w przedmiotowym Konkursie ofert.
2. Adres strony internetowej, na której zamieszczone zostało ogłoszenie oraz istotne warunki udziału w Konkursie ofert (stosowne załączniki i formularze): http://www.pgm.slupsk.pl (zakładka Przetargi).
3. Określenie przedmiotu zamówienia:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług związanych z wykonaniem okresowych (rocznych) przeglądów instalacji i przyborów gazowych w częściach wspólnych oraz w lokalach w budynkach mieszkalnych będących 100% własnością Miasta Słupsk oraz w nieruchomościach Wspólnot mieszkaniowych administrowanych przez PGM Sp. z o.o. w Słupsku w rejonie Administracji Zasobów Gminnych (AZG) przy Pl. Zwycięstwa 4 p. z o.o. w Słupsku.
Ilość budynków – 329, ilość lokali – 2249, ilość mb instalacji w częściach wspólnych budynków – 7161,00 mb, w tym ilość lokali z butlami gazowymi – 55.
2) Wspólny Słownik Zamówień CPV: 71.35.61.00-9 usługi kontroli technicznej.
3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie zrealizowania całości zamówienia. Zamówienie określa maksymalne potrzeby Zamawiającego.
4) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Instalacyjno-Budowlanych (STWiORIB) stanowiąca załącznik nr 3 do wzoru umowy, wykazy budynków i lokali - załączniki nr 8 do ogłoszenia.
5) Zakres obowiązków Wykonawcy został ujęty we wzorze umowy (załącznik nr 7 do ogłoszenia).
6) Usługi będące przedmiotem zamówienia należy wykonać zgodnie z aktualnymi aktami prawnymi, przepisami Prawa Budowlanego i Polskimi Normami.
7) Usługi będą wykonywane na terenie czynnym. Należy przestrzegać porządku i zasad współżycia społecznego.
8) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom. Wskazanie powyższego wymogu winno nastąpić w oświadczeniu Wykonawcy sporządzonym wg wzoru – załącznik nr 6 do ogłoszenia. Nie załączenie do oferty powyższego załącznika będzie równoznaczne z tym, że całość zamówienia wykonawca wykona siłami własnymi.
4. Wykonawca będzie zobowiązany do wystawiania faktur VAT wg następujących zasad:
a. odrębnie na posesje wspólnot mieszkaniowych zarządzanych przez Zamawiającego.
5. Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej w terenie, gdzie ma być wykonywana usługa aby zdobyć wszelkich informacji, które mogą być konieczne do wykonania usługi i prawidłowej wyceny jej wartości.
6. Usługi będą wykonywane na terenie czynnym. Należy przestrzegać porządku i zasad współżycia społecznego.
7. Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: najniższa cena - 100%
8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
9. Termin wykonania zamówienia (wymagany) – od dnia zawarcia umowy do 31.01.2013r.
10. Opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, w szczególności dotyczące 1 Pzp, warunki dotyczące:
1) posiadania wiedzy i doświadczenia,
2) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej
Wykonawcy są zobowiązani wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i przesłanek braku podstaw do wykluczenia, z postępowania o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp nie później niż na dzień składania ofert.
W zakresie warunków udziału w postępowaniu wskazanych w art. 22 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga w szczególności, aby Wykonawcy wykazali, iż:
1) posiadają wiedzę i doświadczenie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie usługi polegające na wykonaniu przeglądów instalacji gazowych w wielorodzinnych budynkach mieszkalnych zamieszkania zbiorowego.
Weryfikację spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia zamawiający dokona na podstawie przedłożonego przez wykonawcę wykazu wykonanych robót oraz dokumentów (np. referencji) potwierdzającymi należyte wykonanie i ukończenie wykazanych robót.
W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku wykonawców, warunek ten musi spełnić co najmniej jeden z wykonawców.
2) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Za spełnienie warunku Zamawiający uzna udokumentowane dysponowanie przez Wykonawcę co najmniej 1 osobą posiadającymi uprawnienia dozorowe i eksploatacyjne w zakresie urządzeń i sieci gazowych.
3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym. W zakresie tego warunku zamawiający wymaga aby wykonawca dysponował co najmniej 2 eksplozymetrami z ważną kalibracją. Zamawiający uzna, że warunek udziału w postępowaniu został spełniony na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do ogłoszenia).
4) Sytuacja ekonomiczna i finansowa zapewniająca wykonanie zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200.000,00 zł. Jeżeli z polisy nie wynika fakt jej opłacenia wykonawca jest zobowiązany przedstawić również dokument (np. kserokopie przelewu), z którego wynikać będzie fakt opłacenia polisy w całości lub też opłacenie wymaganych rat.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 23 ustawy Pzp przepisy ustawy Pzp i zapisy SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, stosownie do regulacji art. 23 ust. 2 ustawy Pzp.
Dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty w oryginale i zawierać w szczególności wskazanie: postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego Wykonawcę – Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym ustanowionego Wykonawcę – Pełnomocnika, poprzez reprezentujące ich osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia warunek wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp musi być spełniony przez każdego z Wykonawców;
Warunki udziału w postępowaniu (wynikające z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp) mogą być spełnione łącznie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z zastrzeżeniem iż warunek posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia w wymaganej wysokości musi spełnić co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę wspólną ;
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa powyżej zostanie dokonana zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia w oparciu o oświadczenia i dokumenty złożone przez wykonawcę, Przy dokonaniu oceny spełnienia warunków Zamawiający będzie się kierował regułą „spełnia” albo „nie spełnia”. Niespełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
Do oferty sporządzonej w oparciu o formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do ogłoszenia należy dołączyć następujące oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, wg załączonego wzoru (załącznik nr 2);
W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia oświadczenie składa co najmniej jeden z tych wykonawców, albo każdy wykonawca złoży oświadczenie, albo wszyscy wykonawcy złożą wspólne oświadczenie, że łącznie spełniają te warunki.
2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie - wg wzoru załącznik nr 3;
W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykaz ten wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te wykonane zostały należycie składa wykonawca, który potwierdza spełnienie warunku.
3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług i kontrolę wraz z informacjami na temat ich doświadczenia zawodowego niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg wzoru załącznik nr 4,
4) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, wzór oświadczenia przedstawia załącznik nr 4a;
5) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 200.000 zł.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, wg wzoru załącznika nr 5;
W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
2) aktualny odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy (wzór oświadczenia osób fizycznych zawarty jest na formularzu załącznika nr 5A);
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast wymienionych dokumentów składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy przedkładają zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
W przypadku działania Wykonawcy przez Pełnomocników, należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza za zgodność z oryginałem.
W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, do oferty winno być dołączone pełnomocnictwo (podpisane przez wszystkich wykonawców) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Inne dokumenty jakie należy dołączyć do oferty:
1) Wykaz tych części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom z wykorzystaniem wzoru załącznika nr 6.
2) pełnomocnictwo do podpisania oferty w przypadku działania wykonawcy przez pełnomocników,
3) pełnomocnictwo, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4) Wykonawca składający samodzielnie ofertę, lub składający ofertę wspólną, a będący osobą fizyczną, winien przedłożyć dokument stwierdzający jego uprawnienie do składania oświadczenia woli w imieniu wykonawcy - np. aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub inne zaświadczenie stosownego organu - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
11. Termin składania ofert upływa dnia 11.10.2012r. o godzinie 09:00
12. Ofertę według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia wraz z wymaganymi załącznikami. należy złożyć w siedzibie zamawiającego, pok. nr 4 (sekretariat). Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie opisanej nazwą i adresem Wykonawcy oraz oznaczoną napisem:
OFERTA – Nr spr. 8/DPZ/12/U/2012 – Przeglądy instalacji gazowych – Rejon AZG
Nie otwierać przed dniem 11.10.2012r. godz. 9:15
13. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 11.10.2012r. o godzinie 09:15 – pokój nr 6
14. Osoba uprawniona do kontaktów z wykonawcami – Joanna Urbańska – pokój nr 6
tel. (59) 84 87 522, w godz. od 9:00 do 13:00
15. Termin związania z ofertą: Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni.
16. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY:
1) W formularzu oferty (załącznik nr 1 do ogłoszenia) należy podać cenę oferty brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia w danym zadaniu. Cenę oferty brutto w danym zadaniu należy podać cyframi i słownie w złotych polskich (zł.) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
2) Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie i obliczenia ceny ofertowej oddzielnie dla danej Części zamówienia na którą składa ofertę.
3) Cenę oferty w każdej z części należy obliczyć na podstawie „Formularza cenowego”
4) W formularzu cenowym należy podać ceny jednostkowe i na ich podstawie obliczyć zgodnie z wzorem formularza cenowego cenę oferty brutto (z VAT). Zamawiający ustalił, iż usługi objęte zamówieniem objęte są stawką VAT w wysokości 23%.
5) Odpowiedni formularz cenowy stanowiący kalkulację ceny należy załączyć do oferty.
6) Oferowana cena określona w PLN powinna obejmować koszty wszystkich niezbędnych czynności, urządzeń oraz materiałów i narzędzi oraz koszty pracy ludzi i sprzętu potrzebnego do wykonania przedmiotu zamówienia przy pełnym zakresie prac określonym w ogłoszeniu.
7) Wprowadzenie przez Wykonawcę jakichkolwiek zmian w treści “Formularza cenowego” lub formularza ofertowego spowoduje odrzucenie oferty.
8) Wszystkie ceny jednostkowe określone przez Wykonawcę zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegały waloryzacji
9) Wszystkie wartości określone w „Formularzu ofertowym” oraz odpowiednim „Formularzu cenowym” oraz ostateczna cena oferty muszą być zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
10) Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich.
17. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3% ceny ofertowej brutto (łącznie z podatkiem VAT).
2) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy musi być wniesione przed podpisaniem umowy.
3) Zabezpieczenie może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a. pieniądzu
b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
c. gwarancjach bankowych
d. gwarancjach ubezpieczeniowych,
e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. nr 109, poz. 1158 z póź. zm.).
4) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy zamawiającego:
Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o.o.
76-200 Słupsk, ul. Tuwima 4
BRE Bank Nr 98 1140 2118 0000 2180 2900 1005
18. Niniejsze zapytanie ofertowe służy ustaleniu szacunkowej wartości zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie możliwość niedokonania wyboru wykonawcy w ramach w/w postepowania.
|